Posts

Showing posts from September, 2012

Against the Gravity

Image
Assalamualaikum...

Last Sunday (16 Sept), my roommates & I went to Gunung Datuk which is located in Rembau, Negeri Sembilan. Since all of them are the committees of Unit Sukan & Rekreasi Pelajar (USRP), I just happened to join the programme. I can't bear to stay alone in the room while they were going. So, this was my second experience of climbing a mountain. The first was 2 years ago. [link] So, I must say this was kinda a comeback. lol.



























The feeling when we got up there? Of course, excited yet exhausted. Alhamdulillah, we were able to reach the top of it. As the way to get up there was not easy as I expected before. Plus, it was raining quite heavily in the morning, so the path is quite tricky and slippery. Mind you, when I climbed down the mountain, I fell so many times. Haha.

Well, as I climbed up the mountain, I came to think of so many things.

1- How lucky I am to be a perfect person. I mean perfect as I own my hands and feet. I managed to climb the mountain even I was…

Ceritera Bas

Image
Assalamualaikum...


Aku baru free hari ni. Kira fair laa, lepas raya, packing-packing untuk masuk uni lak. Memang 'tak banyak' laa kan barang-barang yang kena bawa balik. Sekejap je rasa kot cuti 4 bulan tu.. Pejam celik pejam celik, hari nie dah hari ke-6 pon kat uni. Baru je selesai orientasi yang 'best' tu. Taklimat all the time... zzz... Boleh kurus pon kot orientasi kat sini. Jalan kaki je pi-balik. keh keh keh.








Mengimbau balik masa 1st day daftar as a Degree student. Agak bersesak-sesak jugak la. Since aku daftar pukul 1.30 p.m., aku ingat dah tak ramai. Rupa-rupanya ramai lagi manusia. Daftar kat stadium, lepas tu kena pergi asrama (KK1) yang kat dalam kampus. Barang-barang semua kena angkut dengan bas. Kereta sama sekali TIDAK dibenarkan masuk sebab takut jammed.
Dalam bas tu, aku rasa cukup sayu. Yelah, ibu bapa pon turut follow dalam bas jugak. Siblings2 lain pon ada. Aku suka tengok perasaan teruja kanak-kanak yang lebih kurang 13 tahun ke bawah. Ibu bapa po…